Dag 2217 – 2221 – ‘n Olyftakkie

Ek wil iets van my hart af kry.  ‘n Brief.  Wat ek nie vir die mense vir wie dit bedoel is kan stuur nie.  (Al het Manlief op ‘n stadium gesê hy dink ek moet) Omdat een van daardie partye vir wie dit bedoel is, ‘n selfsugtige sosiopaat is.  Hy dink mos hy is altyd reg en die wêreld is teen hom. ‘n Persoon sonder morele verantwoordelikheid wat slegs belangstel in sy eie behoeftes, sonder enige konsiderasie vir die effek wat dit het op die mense vir wie hy kwansuis lief het.  En omdat die ander persoon vir wie dit ook bedoel is, allerhande verskonings en “justifications” sal hê vir die besluite wat sy nie maak nie, en die waarhede wat sy kies om nie te hoor nie.

***********************************************

Aan skoonpa en skoonma,

 

Ek is so ongelooflik teleurgesteld.  In julle albei.  Alweer.  Soos menige ander tye het ek julle hierdie keer voordeel van die twyfel gwgee. Het ek geglo, maak nie saak hoeveel mense met my gestry het nie, dat dit hierdie keer anders sou wees.

 

Julle oudste seun het ‘n olyftakkie na julle uitgesteek.  ‘n Reddingsbootjie uitgegooi in die rowwe see waarin julle skaars kop bo water kan hou.  En julle het bloot julle rûe op hom gedraai.  Maar terselfdertyd die takkie in ‘n laai in watte gaan toedraai, want Skoonma, ek dink diep in jou hart weet jy dat jy daardie takkie gaan nodig hê.

 

Weet jy Skoonpa dat ons Skoonma genooi het om vir ‘n naweek by ons te kom kuier? Sy het erken sy mis die kinders vreeslik en sou graag wou kom.  Maar sy was bang vir jou – wat jy sou se en jou optrede teenoor haar sou sy die offer aanvaar. Sy wou nie gehad het jy moet uitgelaat voel nie.  Nou “suffer” sy maar.  En ek moes vir my kinders vertel hulle Ouma wou nie kom kuier nie, want sy is bang Oupa is kwaad.  Ek glo nie daarin om vir my kinders dinge te “sugar coat” nie.  Hulle moet weet dit is nie ons wat hulle weerhou van hulle Ouma se liefde en aandag nie.

 

So Skoonpa, wat doen jy aan haar as jy kwaad raak vir haar?  As sy besluite neem sonder om jou te raadpleeg of in ag te neem?  Slaan jy haar? Vertel jy haar hoe ‘n slegte vrou sy is? Of gee jy haar die “ignore” vir ‘n paar dae?  Pers jy haar af? Verhou jy haar eie geld van haar?  Hoekom is sy só bang  vir jou?

 

Skoonpa, weet jy dat sy hoop dat ons almal weer binnekort “happy families” sal speel? Sondagmiddae etes,  Oukersaand snacks , ballet konserte en familie kuiers om ons swembad.  Skoonma dink Skoonpa en Manlief en Kleinboet is maar net hardkoppig en as julle almal dinge uitpraat sal dit alles weer “hunky dory” wees.  En sal julle besef dat dit alles net een groot misverstand was.  Toe skryf ek vir haar in Maart ‘n lang brief en stuur dit saam Manlief en sy Olyftakkie. Deel van die brief was –

Manlief het aan Ma verduidelik hoe hy oor sy pa voel.  (Die oneerlikheid en leuens, hoe hy met mense praat, sy rassisme,ens ) En ek het my eie opinies en gevoelens teenoor hom.  En as Ma wil weet wat dit is, sal ek dit met Ma bespreek.  Ons nooi Ma om by ons te kom kuier sodat daar nie ongemaklikhede en spanning moet wees nie.  Dat ons in vrede kan kuier.  En sodat die kleinkinders hulle Ouma kan leer ken.”

 

En die olyftakkie?  Manlief sou gaan skuld maak het om vir julle julle eie blyplek te koop.  Dit sou nie gewees het met geld wat sommer net in sy agtersak vergete gebly het nie. Villa Riviera, ‘n aftree oord in Parys.  Op die bank van die Vaalrivier.   Dis so vreeslik mooi en rustig en veilig daar.   Die een slaapkamer eenheid wat hy kan bekostig is nou wel klein, maar dit sou julle tuiste gewees het.  Om mee te doen wat julle wil.  ‘n Tuiste wat niemand van julle kon wegvat nie.  Langs die oewers van die rivier, onder groot, ou wilgerbome is daar braaifasiliteite en tuinmeubels.  Ek kon in my geestesoog sien hoe julle daar sit en lees of gesels terwyl ‘n ligte briesie deur die takke dans.  Die fraai dorpie met sy kunswinkeltjies sou heel moontlik vir Skoonma die geleentheid gegee het om bietjie sakgeld te maak.  Sy is tog so lief vir bak en handewerk.

 

Skoonma, ek kan nie glo dat jy aanhou glo in jou man se leuens van “groot geld” en dat Skoonpa vir julle ‘n “awesome” huis sal koop nie.  Wat is dit wat maak dat jy so vasklou aan sy stories?  Desperaatheid? Naiwiteit? Hopeloosheid?  Bang?  Hoop? Ek vind dit so moeilik om te aanvaar dat julle wil aanbly in ‘n kamer in iemand se huis, terwyl julle ‘n ruimte van julle eie kan hê?  Skoonpa, hoeveel langer gaan jy nog die mense om jou bedrieg? Is Dr Jax reg dat jy regtig niks vir niemand voel nie? Dat jy nie skuldig voel oor wat jy jou vrou deursit nie? Weet jy dis as gevolg van jou dat julle in isolasie leef van julle kinders en kleinkinders? Dat julle nie vriende het nie?  Voel jy enigsins skuldig dat jy my pa destyds bedrieg het en dat ek gewonder het of my aanstaande man ook so ‘n oneerlike persoon is? Jy het geen skaam in jou gehad om ‘n “scene” te maak op jou jongste seun se troue deur sy vrou se oom te wil bykom nie? Of is jy eintlik net versteurd? Bipolêr? Skitsofrenies?

 

Ek kan nie meer oor julle “worry” nie, en Skoonma, ek kan nie meer vir jou jammer voel nie.  Die bitterheid vreet my van binne op.  Daar is vir elke mens ‘n kans om sy eie besluite te neem.  Skoonma, hierdie was so ‘n ongelooflike geleentheid vir jou om uit jou “tronk van ongelukkigheid” te klim en beheer te neem van jou eie lewe.  Jy wou dit al soveel keer doen, en hier het dit in ‘n silwer skinkbord by jou voete gele.  Jy kon weer beheer he oor jouself!  Jy kon gesê het “Ek gaan Parys toe, kom jy of bly jy?”.

Solank as wat ek lewe, sal ek dit nooit verstaan nie.

 

Hierdie situasies kom seker oor my lewe sodat ek lesse daaruit kan leer en nooit dieselfde foute maak nie.  So ek moet seker eerder sê dankie as wat ek met ‘n bitterheid rondloop.  Mag ek nooit my selfrespek en my eie waarde so verloor soos wat my skoonma gedoen het nie.

  ***********************************************

OK, genoeg.  Genoeg. 

 

6 thoughts on “Dag 2217 – 2221 – ‘n Olyftakkie

  1. Ek dink as hulle hierdie fotos sien… ! Mensig dit is darem oulike plek. Wens soms ons kan afskaal..Weet jy die hoop beskaam nie, soms dink mens verandering is onmoontlik maar dalk kry jul groot verassing…

    • Ek het vir hulle ‘n hele “presentation” bymekaar gesit met inligting en hope foto’s. Maar hulle het vasgeskop. ‘n Mens kan ook net soveel kere probeer.

Leave a Reply

